Dieta kobiety karmiącej

 

Jakie potrawy powinna spożywać kobieta karmiąca? Otóż dieta młodej mamy musi być przede wszystkim lekkostrawna. Matka nie musi jeść „za dwoje”, tak jak zapewne mówią jej babcie. Kobieta karmiąca powinna pić dużą ilość niegazowanych płynów. Około 2-3 litrów dzienne.

Może być to woda, niesłodzone soki warzywne i owocowe, herbatki laktacyjne, soki i herbatki przeznaczone dla niemowląt. Młoda matka powinna spożywać 4-5 posiłków dziennie (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację). Wszystkie spożywane produkty muszą być wysokiej jakości i być źródłem białka, tłuszczu i węglowodanów. W okresie karmienia piersią należy spożywać dużo wapnia. Znajduje się on w mleku i jego przetworach (jogurcie, maślance, kefirze, twarożku), rybach, niektórych suszonych owocach i warzywach.

W diecie kobiety karmiącej nie powinno zabraknąć owoców i warzyw, które są źródłem białka. Bardzo ważne jest spożywanie potraw zawierających żelazo. Jego źródłem są ryby, jaja, suszone morele, nasiona roślin strączkowych, mięso, produkty mięsne, ryż pełnoziarnisty, szpinak i brokuły. Niezbędnym elementem są także węglowodany. Można je znaleźć w pieczywie, ryżu, kaszy, makaronach, warzywach i owocach. Nie należy zapomnieć również o spożywaniu produktów zawierających niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Powinny być to głównie tłuszcze naturalne, np. oleje roślinne. W przypadku, gdy kobieta karmiąca piersią jest wegetarianką, zaleca się jej przyjmowanie preparatów witaminowych. Stosując zdrową dietę podczas karmienia piersią, można szybko wrócić do zgrabnej sylwetki sprzed ciąży. Kobieta karmiąca powinna spożywać jedynie 300-700 kcal więcej niż zazwyczaj.

Jak więc powinien wyglądać jadłospis młodej mamy. Na śniadanie można zjeść pełnoziarniste świeże pieczywo i gotowane jaja. Do tego idealnie będzie pasować kawa zbożowa. Jogurt to doskonała propozycja na drugie śniadanie. Na obiad świetny będzie krupnik, a na drugie danie ryba morska. Na podwieczorek można przekąsić kisiel z owoców leśnych. Natomiast na kolację idealna będzie kanapka z wędliną i ogórkiem. Do tego można schrupać jabłko. Jak widać, dieta lekkostrawna nie musi być nudna. Wręcz przeciwnie-powinna być urozmaicona, a przede wszystkim smaczna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *